CARA BUAT BUNGA DARI FABRIK / KAIN | Siti Kektus

Cerita MizzTina

Thursday 5 September 2013

CARA BUAT BUNGA DARI FABRIK / KAIN

assalamualaikum. ;)



Cara buat bunga dari fabrik atau kain susah ke ? ehhh, tak susah mana pon. senang sangat. yang susahnya bila datang penyakit ke-malas-an yang melampau. tu memang tak dapat nak dielakkan. kadangkala, aku pon terkena penyakit malas tuu. hmmm. -_-








kalau terasa nak mencuba membuatnya bolehlah tengok langkah-langkahnya di bawah ni. aku gunakan kain lebihan yang ada kat rumah ni. daripada mak aku buang kain tuu, baiklah aku buat benda-benda comel macam ni kan. hehe


sebenarnya, aku rujuk tutorial cara buat bunga ni dari UsefulDIY.com. banyak lagi tutorial benda-benda DIY yang best ! try lah tengok-tengok. :)













taraaaa !


siap sudah bunga fabrik ku ! pada yang teringin nak buat brooch dari bunga ni bolehlah tampalkan pin kat belakang bunga ni. nak letak bunga ni pada cekak rambut pon boleh. nampak comelss gituu. pada yang nak kawen tuu, bolehlah buat banyak-banyak bagi pada makcik-makcik kendarat. hihiii






selamat mencuba pada yang nak mencuba cara buat bunga dari fabrik/kain ni !


thanks for reading. ^^

10 comments:

  1. waa kreatifnya kamu. saya memang tangan keras. tau jahit seluar koyak je wuwuwuwu -_-

    ReplyDelete
  2. aah memg senang pn ct...huhu

    ReplyDelete
  3. pe lagi bukak 1 kedai la dear ;)

    ReplyDelete
  4. huwaaa ni cantikkk n bleh try. boleh buat brooch sendiri bunga beso beso. yeayy..

    ReplyDelete
  5. nak buat juga.. tapi kan, kain satin ni mahallll!!!

    ReplyDelete
  6. canteq!!!!wahhh..bole try nie!!

    ReplyDelete
  7. betol cakap eina esya...kain satin mahal...tapi, sy bertuah sikit sbb byk kain perca..kkk sy tailor...hihi

    ReplyDelete
  8. Wow, senangnya! x pyh beli dah

    ReplyDelete
  9. sy dah cuba....tq kak

    ReplyDelete