DIY : SIMPLE MAKE UP BAG | Siti Kektus

Cerita MizzTina

Wednesday 15 January 2014

DIY : SIMPLE MAKE UP BAG

assalamualaikum. ;)


DIY : Simple Make Up Bag



beg lagi ? hehee alaa, omputeh kan kata, practices make perfect. apa lagi, aku pon praktis lah sampai lebam, sampai muntah pink hijau gituu. ok, kali ni aku cuba menjahit beg mekap yang mudah dan senang. beg make up ni ada lining dalamnya dan mempunyai 2 pocket kecil.


untuk pocket, ia optional. tak nak letak pon boleh. lagi cepat proses menjahit kalau macam tak nak pocket. one side aku buat pocket biasa dan another one side aku buat pocket berzip. bukaan untuk pocket berzip tuu aku terbuat 1.5 cm pula. dah besar gabak rupa zip tuu. sepatutnya, 1 cm dah cukup.



masih mencari solution terbaik untuk dapatkan jahitan yang kemas di hujung zip tuu. kain bahagian luar dan lining aku letak kain pengeras (interfacing). nak kasi beg tu berdiri tegak sikit kan.



lebar tapak untuk beg make up simple dalam 3 cm. tinggi beg ni pula muat untuk isi botol rexona spray yang tinggi tu. untuk cara jahit beg make up yang simple ni boleh rujuk entri SCRAPPY MAKE UP POUCH TUTORIAL dari www.noodle-head.com atau TOILET MAKE UP BAG TUTORIAL dari www.craftastical.com



bahagian dalam simple make up bag.



dalam masa yang sama, kalau nak sorok duit dalam beg make up pon boleh. aku ni kadang-kadang suka sorok duit. nanti bila terlupa dan tiba-tiba terjumpa macam 'eeh, ada duitlah kat sini'. tak ke gembira hati ni. lagi-lagi waktu memang memerlukan duit extra. kekekee :D



thanks for reading. ^^

13 comments:

  1. cantiknya berbakat ..boleh buat pendapatan segera ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sikit2 skill tu adalah kak. masih kene polish lagi ni. hihii

      Delete
  2. ada mesin mmg best.. yui jht guna jari jemari yg mmg malas..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesin mak punya. kite tumpang jahit je yui. :D

      Delete
  3. assalamualaikum siti...cantik2 la...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tenkiuu mama. simple2 macam ni boleh lah. :D

      Delete
  4. kak dayah ., nak satu ... jual ke idaq ? hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab farah yg nak, akak jual. kalau org lain free je. hahaa :D

      Delete
  5. cantik dan kemas, saya pun ada buat juga tapi tak cantik mcm ni.. :)

    ReplyDelete