Apa itu Juggling ? | Siti Kektus

Cerita MizzTina

Monday, 13 August 2012

Apa itu Juggling ?

assalamualaikum. ;)


juggling ?


err. apa tuu ? yang dah tau tuu toksah gelakkan aku ea. sekeh kang. aku tak tau waktu duluu duuu. sekarang aku dah tau lah.


masa umur aku baru sehari sampai lah ke sekolah menengah aku tak pernah tau apa tu juggling. dengar pon tak pernah kot. kot lah. haru betul tak tau kan. isk isk. sampailah aku dipertemukan dengan juggling ni di PLKN. barulah mulut sibuk berkata, ohhh inilah juggling rupanya. biasa dah tengok kat tv ni. cuma tak tau nama je.



waktu kecil-kecil aku selalu je tengok orang berjugel ( betul ke berjugel ? hentam je ni ) dalam televisyen, tapi sungguh aku tak tau apa nak panggil benda alah tu. yang aku tau orang dok pusing-pusingkan 3 biji bola tanpa terjatuh. kalau tak 3 bola, 4 bola. kalau yang lagi hebat 5 bola pon ada. tu baru bola. belum lagi orang yang guna pisau, parang, kapak, kayu yang berapi.


wah, daebak ! daebak !




sampaikan satu masa ( masa aku kecil-kecil tu lah ) aku rasa macam 'eh, dorang pakai magik ke ?' aih, bocah bocah. =.=


PLKN kat tempat lain aku tak taulah depa ada belajar ke tak, tapi masa kat kem aku ada je di ajar. step by step maa. siap ada pertandingan bagai. justeru, aku pon belajar lah bersungguh-sungguh. bersungguh lah sangat. setakat dapat buat seround dua je pon. kira okeh lah kan dari tak ada langsung. hihi


sekarang ni kalau suruh aku buat juggling ni, aih memang ke laut lah bola-bola tuu semua. satu hapak tak ingat dah. main batu seremban ingatlah. :D





# bila tanya kat mak, mak reti ke buat pusing-pusing bola macam ni ? mak kata 'eleh, ini permainan mak masa kecik-kecik lah'. mak dah reti dulu dari kau kak. =.='


thanks for reading. ^^


*pictures credit to google

11 comments:

  1. saya baru tau nama benda ni juggling..haha

    ReplyDelete
  2. oh baru tahu apa itu juggling, tq for de info...

    ReplyDelete
  3. huih yang pakai parang tu, salah landing, naya ooo

    ReplyDelete
  4. wah hebatnya mak sk... kalau juggling guna pisau dan api tu mmg menakutkan kena betul2 terer

    ReplyDelete
  5. kte reti tgk je..main sndiri xreti..heee

    ReplyDelete
  6. selalu main masa PLKN dulu. tp smp skang xlulus2. haha

    ReplyDelete
  7. assalammualaikum,
    datang jenguk nieyh
    nak freebies tak?
    header free n boleh request n demand
    nak yang macam mana,
    percuma sahaja
    jenguk sini ok
    http://farezshahevil.blogspot.com/2012/08/free-header-for-everybody.html

    ReplyDelete