Cara Buat Jahitan Mata Lalat | Siti Kektus

Cerita MizzTina

Thursday, 7 August 2014

Cara Buat Jahitan Mata Lalat

assalamualaikum. ;)


masih dalam mood beraya lagi ke tidak ? hehehe tahun ni punya raya, aku langsung tak ada baju raya. korang camne ? baju begermelapan lip lap lip lap ke ? hehee macam kes aku ni, biasalah bila emaknya tukang jahit, baju-baju pelanggan haruslah diutamakan. lagipon dah biasa dah dan dah faham dah. maka, penyelesaian yang terbaik recycle sajalah baju-baju lama.bukan orang tahu pon kan baju lama ke baju baru. hehee



walaupun baju raya tak siap, ada benda lain yang best bila Ramadhan tiba ni. 'part time menjahit !' hehee dapatlah duit jajan sikit buat isi topup. lagipon, kalau semua benda berkaitan jahit mak yang nak buat memang tak sempat nak siapkan tempahan. maka, superwoman ini pon datang membantu. ececehhh



kerja yang biasa aku buat jahit kelim baju dan jahit mata lalat di leher baju. ada orang tak panggil mata lalat, tapi panggil jahitan karipap *kalau aku tak silap ler. entah kenapa aku terlebih rajin di satu masa yang lalu tuu, aku pon tertangkap gambar cara buat jahitan mata lalat ni. hehee nahh sedikit tutorial kalau ada yang nak cuba buat. aku buat pon tak lah hebat mana. masih dalam proses belajar lagi. hihii




 *Langkah 3 : 
ulang 4 kali kalau nak dapatkan hasil yang cun.
ada orang buat ulang 3 kali je. ada yang buat, ulang 5 kali.
tapi, sebab aku belajar dari emak sendiri, beliau ajar suruh ulang 4 kali. :)



# mood menjahit, datanglah ! ku seru engkau ~~


till then, tata ! :D
thanks for reading. ^^

6 comments:

  1. Salam adik

    Lma tk jhit bju kurung bertulang belut ni..mmg suka

    ReplyDelete
  2. Mata lalat ye...hehe

    ReplyDelete
  3. skg tempah tukang jht tak buat mata lalat dh.. huhuhu.

    ReplyDelete
  4. siyesli akak dh lupa nk buat cane..



    dik, klu akak pos kain, leh x mak awk jahitkan.. upah brape ye..

    ReplyDelete
  5. teringin nak belajar menjahit

    ReplyDelete
  6. Wah best klu pandai menjahit..salam perkenalan

    ReplyDelete