gantikan kiwi kleen fabric starch dengan easy on speed starch ! | Siti Kektus

Cerita MizzTina

Sunday 5 October 2014

gantikan kiwi kleen fabric starch dengan easy on speed starch !

assalamualaikum. ;)


Gantikan kiwi kleen fabric starch dengan easy on speed starch | tajuk kemain berjelaaaaaa kan ? kalau boleh panjangnya tu dari utara sampai selatan. hohoo :D. gurau je lah. btw, Selamat Hari Raya Aidil Adha ! sempat lagi kan nak wish. hehhee alhamdulillah, setelah sekian lama, dapat jugak bersiaran sekejap. ini pon tak tau lah bila dapat berceloteh lagi. :D


Easy On vs. Kiwi Kleen


aku ni penggemar tudung bawal. antara hijab yang tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas. kan ? tapi, nak bagi tudung bawal tu elok terletak sepanjang masa, aku perlukan bantuan starch. alaa, macam zaman sekolah dulu-dulu. sanggup letak lilin kat tudung sekolah semata-mata nak bagi tudung tegak sentiasa. :p





aku guna starch dari jenama Kiwi Kleen. tapi masalah yang timbul sekarang ni, dah beberapa bulan aku cari starch jenama Kiwi Kleen ni kat pasaraya tak de. adoi, jenuh aku nak mencarinya. stok yang ada, memang dah nak kong dah tuu. tinggal tunggu masa je.


sampailah satu masa, kawan aku cadangkan guna easy on pulak. benda yang sama je cuma jenama je lain. lepas beliau khabarkan kat aku, aku pon dok mencarilah. tapi tak terjumpa jugak. sampailah satu masa, penantian aku selama ini berakhir. aku jumpa benda ni kat Mydin oi. harga : RM11.++ pheww. lega rasa.



 Easy On starch ada 2 warna : Biru & Purple


dandan lah 2,3 hari lepas tu aku nampak benda ni kat Econsave. -_- selama ni aku cari kat situ tak pernah ada. bila aku dah siap beli, baru muncul kan. ggrr. hmmm, tak pe lah. aku tabahkan hati je. so, lepas ni, kakak kakak, adik adik, makcik makcik yang nak cari starch, carilah jenama Easy On ok. jenama Kiwi Kleen dah tak dikeluarkan lagi kot. entahlah.


#sekian, laporan pengeras tudung terbaik. kehkehkeh [dasar takde idea camnilah. -_-]


till then !
thanks for reading. ^^

10 comments:

  1. Itulah dok cari jgk kiwi kleen..xde keluarkn dh kot..pki jgk la easy on tu..yg pink purple lg ok..sebab double starch..

    ReplyDelete
  2. Kiwi Kleen yang kuning tu rasanya dah takde...
    Pernah terbaca satu blog kata dia pernah call pengimport kiwi kleen tu. Katanya dah tak jual lagi Kiwi Kleen tu start awal tahun ni....

    ReplyDelete
  3. tak penah guna yang ni.. camni senang ler menggosok ekk..

    ReplyDelete
  4. tak penah guna benda ni. tp ramai ja org guna sbb nak keraskan tudung

    ReplyDelete
  5. A'ah tula dah xde stok kiwi kleen starch ni sbb g tesco ada tnye pkerja dia tu n dia gtau dah xde kluaran dah..easy on sama mcm ngn kiwi kleen gak ke?

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah. Ade jugak alternatif lain. Terima kasihh kak! ;)

    ReplyDelete
  7. memg la da xde, sbb skrg ade yg jnis keluaran bru.

    ReplyDelete
  8. memang dah lama cari kiwi kleen tu tapi x jumpa2...so nak tak nak pakai easy on...tp problem dr easy on ni semberun dia ada putih2 n melekat dekat sterika

    ReplyDelete
  9. Sy baru oder..awning starch..
    Blh buka fb..cari nama Alisya Damia..jk x slp.
    Hg RM 17..
    Profil pic dia..Mawar Fareeda
    X lekat putih2cdi tdg

    ReplyDelete