origami icosahedron | percubaan tahun lepas punya. hikhik~ | Siti Kektus

Cerita MizzTina

Thursday, 30 June 2011

origami icosahedron | percubaan tahun lepas punya. hikhik~

assalamualaikum. ;)

seharian hujan kat sini tau. langsung tak jumpa cik matahari. kesian baju2 tak kering. tapi tak pe, mesti ada rahmatnya di sebalik kejadian hujan tu~ ;)

origami. 

mesti korang tau kan? ala, yang kite selalu buat mase pendidikan seni waktu sekolah rendah dulu2 tu. cikgu bagi kertas yang kaler coklet tu, pastu buat lah korang bentuk entah apa2. ada bentuk burung, kapal terbang, sampan, bintang. kan? kan? 

aha! now aku nak persembahkan origami yang aku dah buat setahun lepas. ni origami zaman dewasa punya.

entah semangat apa yang datang rajin pulak aku cari kat youtube. jenuh aku nak buat origami ni tau. yela, first time buat kan. makan beberapa hari jugak lah. tapi hasilnya..

tadaaa!

 
comel tak?
 tak pon. hoho 

kalau ada sesiapa yang teringin nak mencuba buat. tengok lah video kat bawah ni. kalau nak banyak lagi, cari je kat youtube. pastu searh origami icosahedron. bendanya simple je, tapi nak buat banyak2 tu yang letih. pheww~ tak rugi weh mencuba.




nak tau apa tu icosahedron, tekan sini 

p/s : pasni nak try yang susah punya. haha *berlagak*. lalala~ 


16 comments:

  1. wahh, jadilah sis buat . comel !
    nanti nk try lah :) hehe

    ReplyDelete
  2. wahh cantik. tp saya ni jenis tak kreatif.. xde seni. hehe.. mcm tak mampu je nk hadap benda ni. kehkeh

    Heart In A Cage
    .

    ReplyDelete
  3. afiqa dayana : try la. komfem puas hati nanti bila dah jadi. ;)

    ReplyDelete
  4. nini hartini : ala kak, yang tak kreatif pon leh jadi kreatif tau. cubalah dulu, hehe ;)

    ReplyDelete
  5. cam pening je benda ni... kalau berjam2 cube xleh gak aku rase bek aku campak benda ni kt dinding :)

    ReplyDelete
  6. wahh. pandainyaa. buatkan eyfa satu. ehhehee

    ReplyDelete
  7. cantik.. :)tgn seni je bole bt.org pns baran cm abg x bole.nti abg koyak2kn krtas tu b4 bt.sbb jenuh nk bt.

    ReplyDelete
  8. @Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine

    eleh, tak cuba lagi dah cakap pening. cuba lah dulu. hoho

    ReplyDelete
  9. @Abang Stalker

    haha, tangan tak seni pon boleh jugak lah abg oi. buat pelan2 sudah. mesti jadi punya~

    ReplyDelete
  10. alamak!!! semat habis!!! ajar ler... huhu~..

    ReplyDelete
  11. haha..tahniah2..hebat tu..nanti boleh ajar saya :D

    ReplyDelete
  12. cantok & kreatif....nk cuba gak la tapi...malasla pulak

    ReplyDelete
  13. wah,hebat,susah kot.wan setakat wat yang kotak petak tu boleh lah.huhu

    ReplyDelete
  14. cantek..ada bakat..apa kata guna kemahiran buat kraf yg blh dtgkan duit..

    ReplyDelete