kaki besar gajah, nak cari kasut pon payah~ | Siti Kektus

Cerita MizzTina

Tuesday, 13 September 2011

kaki besar gajah, nak cari kasut pon payah~

assalamualaikum. ;)


saiz kaki setiap individu pastinya tidak sama. almaklumlah, ada yang berkaki runcing, berkaki lebar, berkaki kontot, berkaki kecik ( macam cik soly-saiz 36 ) dan berkaki bangku, mungkin. kaki bangku tidak mengapa lagi, jangan kaki botol sudah. itu campak ke laut lagi elok. bagi jos makan.


bagi yang bersaiz normal, kira yang sedang2 saja tu, komfem tiada masalah yang timbul dalam misi pencarian kasut. tetapi untuk diriku yang bersaiz kaki gajah afrika ni, teramatlah payah mencari kasut mahupun sandal yang sesuai untuk di sarung di kaki ku ini. 


bila sudah bertemu dengan idaman kalbu, saiz pula tiada. bila dah jumpa saiz yang selesa dipakai, rupa parasnya pula kurang menarik perhatian. nampak macam cerewet kan? itu memang sifat aku. sampai kan, emak bising ekoran diriku yang terlalu memilih.


bukan apa, untuk keselesaan diri sendiri jugak kan. tak nampak cantik di mata orang lain tak apa lah. yang penting diri sendiri terasa hepi bila menyarungkannya ke kaki ku. tapi, jangan pula menjadi mangsa fesyen. itu sudah terover ye. tidak semena-mena jadi bahan usikan nanti.



jelas bukan nombor 2011-67 41 itu? perhatian, itu bukan nombor bertuah ye. 2011 itu mungkin tahun dikeluarkan. tahun ni lah maknanya. 67 tu, aku tak berkesempatan pula nak bertanya amoi kedai tu. yang 41 tu ha, tau kan apa? tak tau? pergi jumpa amoi kedai tu tanya.


( itulah saiz kasut aku. -_-' )


sekian.


p/s : selipar jepun pon aku kena pakai saiz 11. baru ngam. ;p




( credit to : soly )

61 comments:

  1. hehhehehe
    x pe yg penting utk keselesaan diri sendiri

    ReplyDelete
  2. waaaa... sama la.. tapi me susah nak cari sebab kecik.. saiz 4.. huhuhu...

    ReplyDelete
  3. dulu penah jadi promoter kasut...erm...kalau size 37 means size 6...kalau size 39 means size 8...kalau size 41 ni size pe yang?10 ea?

    ReplyDelete
  4. dik...besar la kaki awak.. akak lak saiz 35.. @ 4, tp 4 tu kdg2 besar, kn cri saiz 3.. mencik!!!

    ReplyDelete
  5. bleh tahan sais kaki.
    ops aku klic iklan anda..bertuah

    ReplyDelete
  6. mak aii..
    besornya..
    cik pulau pakai saiz 5 je..hehhe

    ReplyDelete
  7. erk...memang besar gajahlah kaki ko..hehe...jgn marah..:)

    ReplyDelete
  8. sama nga saiz kasut aku..haha

    ReplyDelete
  9. haha.agak besar jugak size tue.sy 38,39 kdg2 ade gak yg 40.hee

    ReplyDelete
  10. @CIK MAY

    saiz 10 kot. entah lah. kdg2 saiz 9 muat. tengok jenis kasut jugak. huhu

    ReplyDelete
  11. nasib baik aku... saiz 36 jer....

    ReplyDelete
  12. @mizzkechique

    anak abah kak. tu yg kaki besar. hehe

    kaki akak keciknya. sesuai lah ngan badan akak kan. hihi

    ReplyDelete
  13. @cik pulau

    cik pulau kecik molek, tu yg kaki pon kecik. ;)

    ReplyDelete
  14. @lieynanilaz

    haha. kaki je besar, hati kecik ( ada kaitan tak? ;p

    ReplyDelete
  15. @H.J

    bolehlah aku pinjam kasut kau lepas ni kan. ;)

    ReplyDelete
  16. @Elyana Ahmad ツ

    selalu saiz 9, 10. saiz 8 komfem tak muat. hukhuk

    ReplyDelete
  17. ak saiz 7 jek,, huhuhu

    jom bacer seket..=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2011/09/beribadah-tp-xberakhlak.html

    ReplyDelete
  18. sesuai lah dengan ketinggian akak :)

    ReplyDelete
  19. perghh.. mmg kaki gajah ni wehh... aku sedang2 je.. hehe.. tp tu lah.. kdg2 kita perlu memilih utk keselesaan.. kl men sarung je.. kang melecet pulak kaki.. ade yg jalan senget2 pulak kan.. :)

    ReplyDelete
  20. http://mayandhanis.blogspot.com/2011/09/siang-dipendam-malam-balas-dendam.html

    dik..tgk link kat ats tu..blh nmpk gbr x?sbb da upload len..

    ReplyDelete
  21. dulu, acik suka pakai kasut tinggi. biar nampak cun! heheheee ...
    but now yg penting is selesa! :)

    ReplyDelete
  22. nak kena tempah ni erkk besar kasut siti kek..

    ReplyDelete
  23. sesuai dgn bdn, tp tak sesuwaiii dgn umo..huhu

    ReplyDelete
  24. Pcl pakai saiz 7...kalau 41 tu saiz sama dgn brp ye ??

    ReplyDelete
  25. hee ijah pun jenis pyh nk cari kasut sbb kaki jenis lebar tp kecik. adeyy.

    ReplyDelete
  26. eh org nyer kurus je kan hehehe..tinggi ke awk ni dik :)

    ReplyDelete
  27. chillex..kaki kita dikira besar jugak tau..saiz 6 tapi lebar..bukan panjang,,susah cari kasut

    ReplyDelete
  28. hehe.. macamtu plak. ieyza nie susah gak nak cri kasut. sebb kaki kecik.. bila kasut lawa2 je mesti longgar nak pkai..sob sob.. :'( ..

    ReplyDelete
  29. ok la tu..bru 41.. kih kih kih..sy 42...

    ReplyDelete
  30. aish pun masalah nak cari kasut..jeles ngn orang yg kaki kecik2 ni..ahaks

    ReplyDelete
  31. huwaaa satu geng rupanya... akak pun ssh nk cari saiz, mestilah kena cari yg selesa kan... kdg tgk design ada tu walau dah saiz paling besar pun tak muat jugak atau tak selesa..kena beli kasut obersee mcm us ke europe ke baru seswaii wuwuwu...

    ReplyDelete
  32. @AliaJustea

    bolehlah menampung berat yg sedia berat ni. hehe ;p

    ReplyDelete
  33. @Cik TeN10

    tau tak pe weh. kadang2 kaki depan dah ngam, tetibe tumit pulak terkeluar ( untuk kasut terbukak blkg ). penat weh nak mencari. haha ;p

    ReplyDelete
  34. @CIK MAY

    sat kak. nanti kite tengok lagi ok. ;)

    ReplyDelete
  35. @Acik

    selesa itu lagi penting sekarang kan? hehe ;p

    ReplyDelete
  36. @Bro ahmad

    ish. tak de lah sampai kena tempah bro. haha

    ReplyDelete
  37. @mizzkechique

    tak pe kak. yang penting orang tengok, cun lagi. hehehe ;p

    ReplyDelete
  38. Kaki besar kat badan besar atau tinggi xpe.tapi kalau kaki besar kat badab kecil atau rendah pe cer?hheeee

    ReplyDelete
  39. @Ijah EmoTemo

    hehe. sengsara sikit kan nak cari yang sesuai. ;p

    ReplyDelete
  40. @PinKy MoMMa

    hehe. mana ada kurus kak. dah gemok dah ni. raya kan. ;p

    ReplyDelete
  41. @Finaz Jaafar

    hehe. kite lebar pon iye jugak. ;)

    ReplyDelete
  42. @ieyza afieyna

    haha. kaki keciik comel lote pakai kasut kanak2 je la. ;p

    ReplyDelete
  43. @ArulchelseA

    kaki lelaki dgn pompuan mana sama. hehe ;p

    ReplyDelete
  44. @Hanis MY

    hehe. bukan rezeki kite nak cari kasut semudah abc. ;p

    ReplyDelete
  45. @dwaty

    haha. seronok lah tu kaki senang cari kasut. ;p

    ReplyDelete
  46. prob kite same...kaki mcm gajah !! saya saiz 40.nasib baik kt KL banyak kedai yang ada stok utk kaki gajah..hehe

    ReplyDelete
  47. 11 ? 41 ? besar ye .. takleh bayang jap

    ReplyDelete
  48. besarnye 41..mcm kwn akk dulu..dye tiggi dalam 180lebih..kasut sah sah saiz besar..dah tinggi xkn na pkai hills kene pakai flat..tok leh la na bergaya cam orang lain..weeee

    ReplyDelete
  49. jangan sampai tapak kaki ku bersaiz 44 ni singgah di mukamu.. hahaha

    ReplyDelete
  50. weeeeeeee
    kite same
    nmpak jek mcm kecik tapi bile cr size
    makkkkk aiiiii
    besaq
    adoiiiii

    ReplyDelete
  51. saiz kasut aku lagi besar... saiz 44 tau... kasut crocs plak tu... hahaha...

    ReplyDelete
  52. hahahha.....
    nad kaki kecik pulak..
    x leh pinjam2 ar...hahahha

    ReplyDelete