ular oh ! ular | Siti Kektus

Cerita MizzTina

Friday, 2 March 2012

ular oh ! ular

assalamualaikum. ;)


banyak-banyak ular, ular apa yang duduknya dalam mangkuk?

kalau terer, jawab le. haha :p



hari tu, dalam pukul 12 tengah malam, member aku tetiba datang ikut tingkap. terperanjat den tau ! macam tak ada pintu je nak ketuk. rupa-rupanya, kat depan pintu bilik dia ada ular. dia nak pastikan betul ke ular, sebab nampak macam tali kasut. tapi tali kasut mana boleh bergerak dengan sendirinya.


bila aku perati betul2, memang sah ular ! tapi bukan lah ular sawalah. aku syak ular lidi. aku pon ajaklah member lain tengok sekali si ular tu. ye. ye. ye. kitorang masa tu berani tengok je. nak halau? fikir berjuta kali.


tapi, tak sanggup rasanya nak biar ular tu tidur nyenyak kat depan pintu tu pulak. nak tak nak terpaksa lah halau jugak ular tu. dengan berbekalkan sebatang penyapu, skill bermain hoki pon dipraktikkan. pukul sana, pukul sini, akhirnya ular tu berjaya digerakkan. yayy !


tapi yang tak syoknya, ular tu hilang macam tu je. tak tau p mana. semua dok berdoa ular tu tak masuk dalam bilik. malam tu jugak aku tutup tingkap rapat2, aku sumbat bawah pintu dengan surat khabar. seram den !


psst, betul ke kite tak boleh bunuh ular sebab ular ni pendendam? first time aku dengar pasal ni. kawan aku tu lah yang cakap. ok, bye !


thanks for reading. ^^

15 comments:

  1. huishhh ular kot. bahaya2. emm xpenah plak dgr pasal ular pndendam tu. hehe

    ReplyDelete
  2. klu akak, kompom biarkan.. geli!!!!

    ReplyDelete
  3. sebelum ni kalau ular masuk rumah, semua kena bunuh..sebab semua besar-besar punya...

    ReplyDelete
  4. iskk. bahaya la ct. nasib baik ula tu tak patuk ke apa. huhu

    ReplyDelete
  5. tak suka ular geliiii...kalau nampak mmg lari lintang pukang la... entah la org kt jangan bunuh ular dalam rumah tapi tatau kenapa...

    ReplyDelete
  6. bahaya giler ular nie..
    erkk..tak tahu pulak ular tu pedendam.tapi biasanya ular suka bawak konco2 dia..hua3x

    ReplyDelete
  7. dgr cmtu gak
    x elok bunuh ular, nanti dia dtg tuntut bela

    menakutkan

    ReplyDelete
  8. klu ular lidi kaler hijau tu x berbisa.setakat bsr tali kasut knp la x pijak je kepala ular tu biar mati +_+ lari cmtu je lg bahaya kot,wlupn x brbisa tkt ada yg terperanjat skt jntg ke kn susah.

    ReplyDelete
  9. hmm..slalu jgk dgr org ckp cmtu..tp kesahihan dia xtaw sejauh mana

    ReplyDelete
  10. btol ke x ley bnuh ular??

    ReplyDelete
  11. tu la..pernah dgr jugak macam tu..tp tak tahu la betul ke tak..

    ReplyDelete
  12. wooo,


    jadi bidan terjun lah ni, weeewiitt.



    kau bukan mak ular ke ?


    pssstt. bz ek ?

    ReplyDelete
  13. ohh...berani sungguh. kalau aku, akulari sebatu dah dulu. geli+takut.

    ReplyDelete