Durian crepe penyek | Siti Kektus

Cerita MizzTina

Monday, 7 January 2013

Durian crepe penyek

assalamualaikum. ;)


durian crepe penyek ! selalunya nasi ayam penyek je kan ? hamek kaw. dengan durian crepe aku penyekkan sekali. hewhew



bukanlah penyek kena langgar ke hape,
cuma leper je bentuknya. hiks !



sejak dua menjak ni sana sini heboh pasal durian crepe ni kan. memula aku tak bernafsu lagi nak makan durian crepe ni. tapi sekarang dah terminat sikit lah. sikit je pong. orang lain dah tak bernafsu dekat durian crepe ni aku baru terhegeh-hegeh suka. kihkih



maka, dengan semangat berkobar-kobar on laptop, terjah google, taip resepi DURIAN CREPE, pergi kedai cari bahan-bahan yang kurang--telur, tepung gandum, esen vanilla, pewarna kuning--. durian dan kelapa tak perlu dirisaukan. belakang rumah tersedia. ada penjimatan di situ. dah sudah, apa lagi kletang kletung di dapur lah kite ye.



durian crepe kat atas ni hasil percubaan ketiga tau. memula aku gunakan santan untuk crepe  tapi tak berapa nak menjadi sebab asyik terkoyak. dah dua kali guna santan, crepe terkoyak sokmo, tukar dengan susu pulak. nasib baiklah behave sikit crepenya lepas tu. dah tak terkoyak sangat.  tapi, lain pulak ceritanya. duriannya tak menggebu-gebu macam orang lain punyalah pulak. hahaa



# ahhh, gasaklah dengan ghupe kau durian crepe--nak leper ke, gebu ke-- janji masuk mulut sedap perut pon kenyang. haha

next target : PUDING ROTI !


thanks for reading. ^^

27 comments:

  1. Assalamualaikum
    Selamat Pagi
    Singgah umah sis kejap :)

    ReplyDelete
  2. rajinnya.ca nk try wat..tp xde pulak kuali yg xlekat tu..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni pon terajin sebab ada durian gugur ca. kalau tak, nan hado. kihkih

      Delete
  3. rajinnya.. akak teringin nk buat, tp mcm leceh lak crepe² bagai ni.. btw, puding roti tu akak dh buat..yay!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. leceh taip nak letak durian dgn wiping cream tu. kite buat kalau tak koyak, terleper sangat. aigoo. -_-

      Delete
  4. ok la tu.. sy lagi la smpai skang tak penah rasa haha

    ReplyDelete
  5. penyet sbb isi tak banyak tu..cuba ltak banyak sikit..buncitlah dia..

    adik pernah sertai plkn ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila dah letak banyak sangat takut terkoyak pulak kak. dah huduh nanti. kihkih

      Delete
  6. tak kisah luaran dia macam mana, yang penting ia sedap untuk dimakan..hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. yezza ! janji perut kenyang. :D

      Delete
  7. p/s oo ye ke..mesti banayk ceritakan..

    ha ah pasal muka hitam tu ada juga anak kak ckp..tu sbb siap2 dia beli sun block..macam2 kan..hitam sekejap aje..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah kak. hitam toksah cerita. tabahkan hati jelah waktu tuu. hehee

      Delete
  8. durian crepe penyek.... nampak sedap jer... happy monday..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak sedap ke ? kihkih

      bolehah cuba. :D

      Delete
  9. penyet tu sebab xjadi or mmg sengaja penyet.hehe nnt buat untuk hana 3 ketul boleh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. penyek tu sebab tak sengaja hana. kalau boleh nak yg gebu2. tapi apakan daya. kalau gebu2 sangat jadi rupa lain pulak dah. hehe

      Delete
  10. cik siti ada delivery tak? hihi pekan nenas. teringin nak buat sendiri tapi susah lahai nak dapat durian. huk

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. belom sesuai utk delivery lah cik kak. ini masih tahap beginner. :D

      Delete
  11. ok gak tu mnjd..

    p/s: jrg skit tp jika pndai lilit, dia tak nmpk jrg..dan digalkkan guna inner ninja atau yg lbuh skit..

    ReplyDelete
  12. wah, nampak sedap tu.. tak pernah makan durian crepe lagi.. hee

    ReplyDelete
  13. penyek pun penyek lah..hehe. Saya tak pernah makan durian crepe. Cari tak jumpa. Sekarang ada oreo crepe pulak dah.

    ReplyDelete
  14. nampak mcm sedap je walaupun penyek...hee~

    ReplyDelete
  15. rajinnya buat ... hehehhh tp berbaloikan

    ReplyDelete
  16. skli mkn, nk lagi...hehe...sdap mkn sjok2...

    ReplyDelete
  17. kehkeh. I buat anggur crepe tau. :p

    ReplyDelete