Coin Purse dari Felt | Siti Kektus

Cerita MizzTina

Saturday 20 April 2013

Coin Purse dari Felt

assalamualaikum. ;)



purse coin dari felt !


purse coin ni untuk kawan-kawan adik aku. dorang kata comel pulak purse coin yang aku buat sebelom ni dan dorang nak beli. hehee --terharu sekejap--. aku yg tak ada kerja sangat kononnya pon dengan rela hati buatkan. itupon ambil masa berminggu-minggu sebab ke-malas-an datang melanda seketika. kehkeh


cara-cara buat purse coin dari felt ni aku dah tunjuk sebelom ni. tapi bukan aku yang buatlah. blog paper & string punya. kat blog tu dia ada tunjuk step by step. senang je nak paham. hihiii





bahan-bahan yang aku gunakan:
benang, zip, kain felt, jarum, lace (fabric fanatic), butang





pattern body purse coin aku download dari blog paper & string tu juga. da download print je. pastu gunting. pattern burung comel dan love tu lukis je la sendiri pastu gunting. tak nak bentuk burung, nak gajah ke, kapal terbang ke, pokok ke ikut lah suka hati masing-masing. kehkeh






lace tu aku letak kat bahagian sebelahnya. ahaaa,lace tu aku guna mesin jahit sebab rasa lagi kemas. kalau nak jahit jelujur pon boleh. tak ada masalah. lawa tau lace tu. boleh beli kat fabric fanatic dan ada macam2 design. semeter rm2.50. hihiii


# nasib baik kawan-kawan adik aku kata comel jugak. kalau tak mahu menangis belakang almari. :)




JOM BACA :




thanks for reading. ^^

7 comments:

  1. SALAM, sis. nak tnya mcm mna nak matikan jahitan blanket stitch tu ya ?

    ReplyDelete
  2. comelnyaaaaaa.. bagi lah ena satu, free.. nak sangat ni.. hahahaha....

    ReplyDelete
  3. dik, nk!! nt adiah kawen akak nk ni ye.. hahaha..


    akak dh pos kad kawen.. dh dpt nt bgtau ye.. :)

    ReplyDelete
  4. huiii rajinnn nyeeeeeeee. buat lebih ye perlisss. hihi

    ReplyDelete