Cara Buat Beg Bulat Comel (EARPHONE CASE) | Siti Kektus

Cerita MizzTina

Sunday 11 August 2013

Cara Buat Beg Bulat Comel (EARPHONE CASE)

assalamualaikum. ;)


CARA BUAT BEG BULAT COMEL (EARPHONE CASE)



hari tu aku rajin semacam. maka aku pon buatlah beg bulat a.k.a earphone case ni. haha bolehlah angkut kemana-mana earphone ni dengan mudah. tak gituu. kihkih alaa, buatnya bukan susah sangat pon. hanya memerlukan kepakaran yang sedikit je. betul tak tipu.


FACEBOOK : USEFUL DIY


bahan-bahan yang diperlukan : KAIN, PENGERAS KAIN, ZIP, BENANG. tu je. bukannya sampai semeter pon kain yang diperlukan. agak-agak je lah. cara-caranya ? haaa, bolehlah tengok gambar kat atas ni. ni kira shortcut lah. untuk lebih pencerahan tentang Cara Buat Beg Bulat Comel (EARPHONE CASE) ni boleh rujuk laman web USEFUL DIY : DIY LOVELY EARPHONE CASING. kat situ gambar besar dan jelas.




aku tiru bulat-bulat dari situ. hihii untuk memudahkan aku menjahit, aku siap garis tau keliling bulatan tu sebab tak nak bagi jahitan bengkang bengkok. satu tips, untuk nampakkan beg tuu nampak lebih cantek bila diterbalikkan, bila dah jahit keliling bulatan tu, gunting sikit kelilingnya tu. macam line-line putih yang aku buat kat atas ni. tapi jangan sampai terguntung jahitan tu pulak.




bentuk bulat tuu, aku gunakan penutup botol je buat tekap. hahaa senang wehh. tak payah banyak fikir. tapi kalau nak guna jangka lukis pon tak ada masalah. ikut kreativiti masing-masing lah. hahaa sebenarnya kan,  sekali ku pandang macam beg bulat ni macam rupa lain je ni. macam itik ada, ayam ada. haha sebab macam ada ekor dengan kepala. kan ? kan ? hahaa ke perasaan aku je ni. aihhh.


# btw, aku menggunakan mesin jahit tau untuk menjahit beg bulat comel (earphone case) ni. kalau jahit tangan, jenuhlah dek non. hihii *padahal nak cari jalan mudah. kihkih*


SELAMAT MENCUBA !

thanks for reading. ^^

4 comments:

  1. cantikk tp dah xpkai headphone buat duit syiling case pon best ni hee

    ReplyDelete
  2. blh smpan syiling jg ni..kreatif! tp kn akak jenis campak jer smua dlm handbag..

    tu yg jd bag doraemon tu..wakaka

    ReplyDelete
  3. Nak tempah boleh? heheee

    ReplyDelete
  4. T.kasih. Jumpa blog dpt idea utk jahit beg duit kecil anak saya...

    ReplyDelete