Mr Cendol | Siti Kektus

Cerita MizzTina

Wednesday 21 August 2013

Mr Cendol

assalamualaikum. ;)


cendol di Mr Cendol.


weekend lepas aku ke Manjung Perak dengan BFFs sebab one of my bff bertunang. dah alang-alang ke sana tu apa lagi, jalan-jalan cuci mata. bersungguh-sungguh kitorang (pergi berempat) mencari tempat makan yang sedap-sedap sebab perut pon dah berkeroncong semacam. google punya google terkeluarlah Mr Cendol ni.



nampak tak harimau kat sebelah tiang tu ?
mula-mula aku ingat harimau betul ! terkejut aiollss. -_-


memang nasib kitorang baik sebab ada satu cawangan tu kat Stesen Minyak Esso Lumut Perak (kalau tak silap lokasi lah. hihii). apa lagi terus singgah sebab ada sorang kawan aku tuu pernah makan kat sini dah dia kata sedap. masuk-masuk terus order cendol biasa empat mangkuk dan dua pinggan rojak biasa.



 rojak. :)


yang syoknya cendol ni korang boleh tambah berapa banyak gula yang korang nak. macam dalam gambar kat pertama tuu, yang dalam botol hijau tu air gula tau yang aku ingatkan kicap pada mulanya. hadoii. rasa cendol ni ok lah. dapat menyedapkan anak tekak. makan waktu panas-panas lagi syok rasanya.


Mr Cendol ni guna gula merah buat air gula tu (dari deria rasa aku lah). bagi aku kalau guna gula melaka lagi sedap. hihii rojak kat Mr Cendol ni sedap ! aku makan licin kot. hahaa dah kawan-kawan aku tak nak habiskan, aku apa lagi bagai orang mengantuk di sorong bantallah jawabnya.


# hujung minggu yang menyeronokkan dan menggemokkan ! tenkiu buddies . <3

15 comments:

  1. kecur air liur oshin tengah puasa ni hehehe

    ReplyDelete
  2. jd gak mai manjung ea..

    tak prnh try mr cendol ni..nanti harus cuba =)

    ReplyDelete
  3. iman pon dok area teluk intan selalu jalan kat manjung n lumut. sedap x kak?balik kg nk try

    ReplyDelete
  4. Sedapnya cendol ngan rojak,dah lama x mkn uhuhuh

    ReplyDelete
  5. alamak sedapnya cendol...hari tu balik kampung tak sempat membeli..huhu

    ReplyDelete
  6. cendol + rojak...kombinasi yang sempurna...mujurlah tak tuang air gula kat botol hijau tu dalam rojak..hee

    P.S - aihh..lamanya tak makan cendol ni...teringin pulak bila baca entri ni...hee

    ReplyDelete
  7. cendol dgn rojak..mmg kenalah kan...

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum, singgah dan follow di sini. Jom ke blog saya pula.

    ReplyDelete
  9. adoi... menarik tu... macam nak kena try je ni

    ReplyDelete
  10. bila nk lanje akak lak??

    ReplyDelete
  11. both mmg sedap giler hehehe

    ReplyDelete
  12. sedap! semalam makan cendol jugak tp dia xletak kacang merah tu...huhu

    ReplyDelete
  13. tahu lokasi ni! sbb raya kedua gi lumut perasan gak mr cendol ni kt stesen myk tp xpenah plak nak rasa lg...ok rojak tu 1day nak cuba...suka rojak!!! ;p

    ReplyDelete