ikan guppy seiras ikan laga~ | Siti Kektus

Cerita MizzTina

Thursday, 27 October 2011

ikan guppy seiras ikan laga~

assalamualaikum. ;)


satu hari tu, mata terus bekaca-kaca ( tak de motif ) sebab nampak ikan guppy dalam balang kaca yang bulat tuh kat rumah member. lawa sangat tau. tanpa berfikir panjang, terus aku bertanya : 


'eh, kenapa ikan guppy ni ada seekor je dalam balang kaca ni? dia makan kawan2 dia ke apa?'


'uit. kau cakap itu ikan guppy? mata dah kero ke apa? itu ikan laga lah.' bidas kawan ku.


'tapi, ia nampak sepesen macam ikan guppy lah.  =_=. 'balasku dengan nada syahdu.

biru : ikan guppy
merah : ikan laga


nampak serupa je kan?


sekian.


p/s : sedang berfikir apa nak tulis untuk 'misteri' yang hanie dah tag.

p/s (ii) : kena balik rumah semula padahal pukul 1 tadi baru je sampai u. mak cakap rumah masuk air paras pinggang. tolong jangan percaya. mak aku sedang bergurau semata. kalau naik pon cuma 2cm mungkin.

p/s (iii) : maaf pada yang tinggal jejak. tak sempat nak singgah lagi. nanti aku singgah ok. ;)


thanks for reading bebeh ( s ). ^^

23 comments:

  1. sebut pasal ikan laga abang eyfa tetiba minat bela ikan laga. siap beli akuarium bagai

    ReplyDelete
  2. serupa ke..akak tak minat..weee..kucing pon akak tak belek..ngeee

    ReplyDelete
  3. dulu selalu ikut kazen g tangkap ikan laga sampai ma kata moon dah tak macam orang pompuan dah... huhuhu...

    ReplyDelete
  4. teringin nak bela ikan..tapi kure2 yang da ade pon x larat nak jage huhu

    ReplyDelete
  5. hehehee
    giler same ahhh!
    cntik pon cntik
    hehhe


    waa..balik molek2 ye =]

    ReplyDelete
  6. ko rela kene cubit ngan jue. trust me babe. u'll never want it. aku dah rasa. lebam biru ungu hitam tau.

    ReplyDelete
  7. Serius mmg confius dgn ikan ni...huhu

    ReplyDelete
  8. yg lainnya tang sirip bwh n atas je kot.ikan guppy x kembang insang,kembang ekor je. :D

    ReplyDelete
  9. cantik nye ikan tu.. penah bel ikan tpi dh mati.. huhu..

    ReplyDelete
  10. oh.
    laga dan guppy lain ek.
    kalau akak main petik je cakap ikan laga..haha.

    ReplyDelete
  11. takotlah tengok ikan ni..

    hahaha

    ReplyDelete
  12. adik aku dok bela ikan laga.. mcm2 ada.. cantik wehh

    ReplyDelete
  13. hehe.. aku nengek same je makhluk dua ekor tu.. xde beza pon :)

    ReplyDelete
  14. erk...serius..nampak serupa la..susah nak bezakan...

    ReplyDelete
  15. busy nyer ct kektus nih...=) apa beza ikan2 tuh??

    ReplyDelete
  16. yang laga tu macam ekor kektus hehee..sitikek bela ikan tu ke?

    ReplyDelete
  17. Gapi yg comel tp membiak cpt sgt kan...

    ReplyDelete
  18. oo..baru kenal ikan ni..hehhhe

    ReplyDelete
  19. assalamu'alaikum...ikan laga n ikan guppy bleh dapat kat mna sbnrnya? sbb sy sllu beli je...ikan guppy ltak dlm bekas kecil jew...sptutnya tu bekas ikan laga...ikan laga ku berwarna merah..sangat agresif..haha..

    ReplyDelete