Siti Kektus: gelak tawa

Cerita MizzTina

Showing posts with label gelak tawa. Show all posts
Showing posts with label gelak tawa. Show all posts

Monday, 4 March 2013

Ubat gigi SAFI

assalamualaikum. ;)


ubat gigi safi. gigi 2x lebih kuat ! aummm. hihii




apakejadahnya aku bercerita tentang ubat gigi ni pulak dah ni. heheee adik-adik lelaki aku ni ada satu pe-el (pe-el : sikap. sebut betul-betul. sebut E tu guna E dalam sebutan 'ekor' bukan 'emak' tau). kalau nak berus gigi, mesti kena guna ubat gigi safi. ONLY. ubat gigi lain : Colgate, Darlie, Fresh & White, etc dorang tak nak. sebab utama : ubat gigi lain rasa pelik dan tak sedap.


setiap bulan aku dan emak mesti akan beli stok barang-barang harian untuk sebulan. beli sekali arung. senang. biasanya pasaraya econsave jadi pilihan sebab harga barang-barangnya lebih murah dari tempat lain. kadang-kadang tuu, stok ubat gigi safi kat econsave tu dah habis. maka, emak belilah ubat gigi Darlie. bila adik-adik lelaki aku tau, sanggup mintak emak RM5 dan pergi beli sendiri kat kedai runcit. -_-


sampai macam tuu sekali dorang ni fanatik dengan ubat gigi safi. hihi aku fleksibel. mana-mana ubat gigi pon boleh. korang semua ada jugak ke pe-el ubat gigi macam adik-adik aku ni. ohh, aku ada 3 orang adik lelaki. tu yang pe-el lebih kurang sama. heuheu :p


# kenapa hari isnin datang dengan cepat. -_-


thanks for reading. ^^

Wednesday, 17 October 2012

Only great mind can read this !

assalamualaikum. ;)


morning peeps ! :D


Only great minds can read this.

This is weird, but interesting! 
If you can raed this, you have a sgtrane mnid too.



 google


I cdnuolt blveiee that I cluod aulaclty uesdnatnrd what I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it dseno’t mtaetr in what oerdr the ltteres in a word are, the olny iproamtnt tihng is that the frsit and last ltteer be in the rghit pclae. The rset can be a taotl mses and you can still raed it whotuit a pboerlm. This is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the word as a wlohe. Azanmig huh? Yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt! If you can raed this reopst it.



copy paste : here


# how ? its great right ? hehehee :D


thanks for reading. ^^ 

Tuesday, 11 September 2012

Tetris Battle

assalamualaikum. ;)


sejak dua menjak ni aku ter-ketagih pulak main Tetris battle kat facebook tu. itupon sebab tengok member main macam best je. sekali main dapat mata 40, 50 lines sent. tererrr gilerrr tau !




 

game ni sama macam game sepuluh ringgit waktu kecik2 duluu tu. yang kena susun2 blok tu. blok ke ? hentam taram je. tapi duluu2 mana ada kaler2. tetris battle ni kena compete dengan player lain dalam masa 2 minit.






siapa yang paling banyak sent line dia lah menang ! kalau menang  dapatlah bintang. kalau kalah nanti bintang tu berkurang. bintang ni untuk naikkan rank player. yang terer gilos tu, memang pantas lah naik ranknya. macam aku, kejap naik kejap turun. tak cukup pro lagi ni.







fisrt time tau aku ter-gila minat game kat first. selama ni tak pernah pandang pon. huhuu sekali dah main tetris battle ni, hamek kau tak mau berhenti. ish ish ish.


# korang suka main game apa kat facebook tu ? ;)


thanks for reading. ^^

Wednesday, 29 August 2012

Beraya seminggu, berat naik berkilo-kilo ?

assalamualaikum. ;)


masuk bulan Ramadhan beria pasang niat nak kuruskan badan sikit di samping menjalani amal ibadah. bila dah genap sebulan berpuasa adalah kesan positifnya walaupun tak semegah mana. 0.5 kg : ok lah tuu kan daripada tak ada.


bila tiba Syawal, belom genap seminggu raya, timbang dah beralih 3 kg ke depan daripada berat asal. apakah ? apakah ? apakah ?

pinjam dari SINI


tu lah. lain kali nak beraya sakan jangan sampai tak hingat dunia. asal nampak kuih sedap mata memandang di ngap. bla sedap di tekak, di ngap lagi. rasa enak lagi, ngap agi. itu baru sebuah rumah. bila beraya 4,5 buah rumah, hamek kau, kembung perut di buatnya.


aigoo. aigoo.


petang ni nak beraya rumah member. dia buat rumah terbuka. rezeki jangan di tolak. ye dak ? kembung lagi lah perutku ni. tak pe, nanti boleh berskipping. :D


# untunglah orang makan banyak badan maintain slimmmmm.


thanks for reading. ^^

Saturday, 14 January 2012

pensil dan kertas

assalamualaikum. ;)



hanya berbekalkan sebatang pensil dan sehelai kertas kosong, apa yang mampu anda lukiskan? pemandangan sawah padi? kawasan air terjun? tom & jerry? sebiji epal? atau...


pororo?

kesan running man. haha
siapa tengok running man dia tau lah :p


perempuan comel?

mampu lukis secomel ini? :)



atau pon


i love u ?

saranghae. <3


pororo comel? perempuan tu pon comel? i love u tu pon comel jugak? well. tengoklah jejari siapa kan. ehem2, tak payah puji lebih2 sangat. malu titew tau. hikhik >.<


choi choi choi ! aku cuma mampu lukis+tulis i love u tu je lah. yang lain tu, kawan aku yang lukiskan. aku ni tangan pengkor sikit. manalah reti nak lukis secomel tu. kalau aku reti melukis, komfem tak menang tangan nak menerima tempahan nanti. haha


eleh, korang terer tak melukis2 ni? setakat orang lidi, tak payah. :p


sekian.


thanks for reading. ^^

Friday, 13 January 2012

baju tak bergosok? ada aku kisah.

assalamualaikum. ;)


pernah tak korang pakai baju tak bergosok? aku selalu je. haha eh2, ini bukan petanda aku perempuan pemalas ea. cuma aku lebih suka yang simple2 je. capai je baju yang ada. sedap mata memandang terus keluar. *padahal memang pemalas.

google


well, biasanya aku tak akan gosok baju bila :

nak p cafe beli makanan.
p kelas yang hanya sejam je sehari.
kalau terlambat p kelas sebab...*faham2 sudah. hihi.
p jogging atau beriadah.


ada je orang yang berprinsip, kalau pakai baju mesti nak yang bergosok saja. baju renyuk sikit tak boleh. memang pantang nenek moyang, komfem akan digosok semula. yang tak tahan, baju tshirt yang dah lusuh nak buat p jogging je pon nak digosoknya. haila ! ini membazir elektrik namanya.


aku ada sorang senior. masa aku form 2, dia upper 6. dia memang tak kisah pakai baju tak gosok ni. sampaikan ada budak cabar dia, pergi sekolah jangan gosok baju dari atas sampai bawah. dia yang memang jenis tak kisah pakai baju renyuk, ape lagi sahut lah cabaran budak tu. 


tak pasal2 melayang sudah duit budak tu. tu lah, siapa suruh cabar2 orang kan. aku memang respectlah kat akak tu. dah lah cantik orangnya tau.


korang semua ada ke jenis yang tak kisah baju tak bergosok? ke jenis yang nak maintain baju nampak lawa 24/7 jugak. sampai duduk pon kena cover baik punya biar baju tak renyuk? hihi


buat si pemakai baju bergosok tegar, jangan marah kite ok? senyum sikit. :)


sekian.


thanks for reading. ^^

Thursday, 20 October 2011

ujian 10 saat. apakah ini?

assalamualaikum. ;)


anak ayam anak kenari,
menjadi idaman si laki bini,
kalau anda bijak bestari,
ehem2, cubalah jawab soalan ini.

a. kulit
b. ular
c. ulat bulu 


kah! kah! kah!


apa jenis soalan lah. tak mencabar minda langsung. pessebok ni pon satu lah.  p tanya soalan sesimple kacang goreng ni. pejam mata pon aku boleh buat lah. korang tu, boleh ke tak menjawabnya? :p


tak pe. tak pe. tak de hal lah kalau ada orang yang tak boleh jawab. meh, cuba yang ini pulak. mana tau kot2 boleh jawab sambil tido ke kan. nah, aku dah siap copy paste kan tau dari pessebok.

a. hidung koala
b. pengganding
c. kuku

ahaa! selamat beruji minda lah ye. aku tak layan uji minda yang senang macam ni. ekekekeke ( berlagak ) kalau tak boleh jawab jugak, sila lah cuba, dan cuba, dan cuba lagi di pessebok okeh. selalu kat bahagian bawah page dan kat sidebar tu.


sekian.


p/s : sorry sangat. siang tadi sibuk ke sana, ke sini ( padahal p tengok al-hijab je pon ). =_=